<$BlogRSDUrl$>

Løse indfald, dumme jokes, stråtanker og andre tåbeligheder, fra en dansk tosse, der burde have bedre at give sig til.

tirsdag, april 15, 2003

Jeg er ikke tryg. Ikke fordi jeg er urolig for mig selv, jeg frygter bare for Kaemperejers vilkaar. Hvad er det for en syg tendens til at vurdere levende vaesener efter deres udseende? Og de er jo meget mere end "kaempe". De er rejer med et rigt og varieret foelesesliv. De kan baade mangle krill og skulle AF med krill igen og alt muligt. Det er komplicerede dyr. Og hvad med de rejer der ikke er store nok. Hvis de hele deres liv har troet de var kaemperejer, og saa til den afgoerende test bliver afvist i restauranten, og maa svoemme vaek igen med den nedslaaende besked endnu rungende i oeregangene, eller hvad den slags nu hedder paa en reje: Du er for lille - du er ikke en kaempereje, hoejst en maxireje. Og saa er den stakkels reje tvunget ud i et liv hvor den maa kaempe paa snaskede grillbarer for at arbejde sig op, og finde sig i fornedrelser og afvisninger, bare fordi den er en lille smule for klejn. Men jeg har lige spist seks - de smager taeskegodt!
Comments: Send en kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?