<$BlogRSDUrl$>

Løse indfald, dumme jokes, stråtanker og andre tåbeligheder, fra en dansk tosse, der burde have bedre at give sig til.

søndag, juli 23, 2006

Normalt gør reklamer enormt meget ud af at være "feel good". Det er derfor at den bizarre gamle mand i Läkerolreklamerne, der vælger at tilbringe hele sin dag siddende ved en kiosk, partout skal sige "nice girl, that Belinda", hver gang han er blevet svinet til.
Derfor synes jeg det er forfriskende at støde på en decideret "feel bad"-tendens for tiden. Ikke bare mobiltelfonreklamen hvor en tennisspillende psykopatkvinde falder ned fra et højhus, men også det bedste eksempel: Reklamen for Beauvais-ketchup, hvor en komplet disfunktionel familie i et meget trist hjem har valgt at familien spiser foran tv, mens farmand sidder alene ude i køkkenet. Deprimerende på linie med finsk tv-dramatik fra 70'erne, men måske god for ketchupsalget?
Comments:
Jeg synes ketchupreklamen er stærkt inspireret af Roy Anderssons 70'er periode.
Mvh Nikolaj
 
Send en kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?