<$BlogRSDUrl$>

Løse indfald, dumme jokes, stråtanker og andre tåbeligheder, fra en dansk tosse, der burde have bedre at give sig til.

fredag, januar 26, 2007

Jeg har fuld forståelse for at en TV-station har brug for at reklamere for sig selv.
Jeg kan også sætte mig ind i at en TV-station kan synes det er en "god idé" at dens værter og skærmpersoner i øvrigt ustandseligt krydsoptræder i hinandens programmer.
Men at TV2 ikke vil indrømme at det foregår, og ved flere lejligheder har afvist at det er en bevidst strategi, synes jeg er en ulækker disrespekt for eseernes intelligens. Lige nu interviewer Michael Meyerheim Casper Christensen om "hans store succes i Deal/no Deal" og om ikke så længe kan man opleve "kuffertpigerne fra Deal/no Deal" i en specialudgave af "Hvem vil være millionær". Hvorfor ikke bare sige det som det er: Vi på TV2 synesdet er en knaldgod idé at mase vores værter ind alle steder på fladen". Sig det efter mig....
Comments:
Og det bliver snart mere ulækkert, for nu kommer den nye tv-2 radiokanal med nye (og nogle gamle) værter, og mon ikke de også skal presses ind i quizzer eller talkshows. Når Tv2 på et tidspunkt lancerer deres hundemagasin(!) bliver de vel nødt til at droppe alle de 'irriterende' publicservice-programmer for at få plads til show/quiz/talk-programmerne med deres værter og journalister. Uh, kan ikke vente..
 
Jeg er kæmpe-fan af dig Sebastian Dorset - så er det sagt.
MEN, helt ærligt. Du kan vel ikke sidde og blive små-foraget over, at Tv2 "maser" gæster til ind til deres programmer, gerne fra egne rækker...? Der foregår jo en knaldhård konkurrence mellem DR1 og TV2, så det vil da være meget naturligt, at Tv2 i høj grad bruger Tv2 kendisser i egne programmer, fremfor DR kendisser...Vi kan også vende det rundt. Hvis man f.eks lytter til din egen arbejdsplads, DR P3 har jeg sjældent hørt i har reklameret for noget som helst fra TV2, haft en gæst inde fra et TV2 program, eller for den sags skyld, bare spillet et musiknummer fra noget Tv2 program...
Top målet for En-sporet-hed fra din arbejdsgiver DR P3s side var, da musikken fra Tv2s populære julekalender, Jesus og Josefine hærgede alle danske hjem, lykkedes det aldrig at blive spillet på P3, ej heller at komme på tjeklisten.
Så, kæreste ven, lad være med at kaste med...

Bedste hilsner
Paul, Odense
 
Hej Paul.
Jeg er fuldkommen enig med dig i at det er naturligt at bruge sine egne programmer til promoveringen af egne værter, når man er i konkurrence med en anden tv-station. Men så indrøm det dog. TV2 nægter konsekvent at det foregår, og det irriterer mig når jeg ved fra kolleger på produktionsselskaber at TV2 er virkelig ivrige for at få tilfældige mennesker presset ind i koncepter hvor de ikke har så meget at gøre, bare fordi de optræder i et andet TV2-program.
Mange værter må decideret ikke kontraktligt optræde på en anden kanal end deres egen, men jeg synes da P3 er ret flinke til at omtale fx programmer på TV2 Zulu, og lade deltagere i disse komme direkte igennem. Faktisk har jeg af og til undret mig over velvilligheden fra P3s side i den sammenhæng.
Bedste hilsener Sebastian.
 
Send en kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?